TUI Nordic

Utmaningen

Efter en lång och framgångsrik tid med att leverera semesterupplevelser för barn upp till 12 år insåg TUI Norden att deras nuvarande koncept, Bamseklubben och Super Kids hade passerat sitt bäst före datum. Innehållet i koncepten nådde inte upp till önskad kvalitet och varierade i innehåll mellan de olika resmålen. TUI Nordic's insåg att de saknade en gemensam strategi för att kunna leverera deras löfte till företagets viktigaste målgrupp - Barnfamiljer.

Lösningen

True Stories utvecklade en gemensam strategisk plattform för att kunna leverera Tui Nordic's löfte till familjer med barn upp till 17 år. I linje med den  gemensamma plattformen "Tillsammans", skapade True Stories ett nytt varumärke och innehåll för tre stycken Blue Village samt två Blue Star koncept, innehållande Bamseklubben, Fun Break, The Hangout, Family activities och Play Hotel.

Resultatet

Istället för en taktiskt, generisk barnpassning utan ett bestämt tema, kan nu barn se fram emot en upplevelse baserad på storytelling och ett tydligt syfte, ett äventyr som sträcker sig över hela semestern. Äldre syskon blir tagna på allvar med ett innehåll skapat utifrån deras behov, inspirerande upplevelser och minnen för livet. Med sitt nu centralt designade innehåll kan TUI Nordic effektivt och konsekvent komminucera företagets löfte till dess målgrupp, säkerställa innehållets kvalitet och ständigt arbeta proaktivt med hur deras personal trivs och utvecklas i linje med konceptet. Dessa framgångsrika koncept befinner sig under ständig utveckling och expansion - De är hjärtat i TUI Nordic's erbjudande mot barnfamiljer.  

Om du vill ladda ned pdf:en behöver du bara ange din e-postadress

CAPTCHA
Denna fråga är för att testa om du är en mänsklig besökare eller inte och för att förhindra automatiska skräppostöverföringar.

Fyll i formuläret så kommer vi kontakta dig

CAPTCHA
Denna fråga är för att testa om du är en mänsklig besökare eller inte och för att förhindra automatiska skräppostöverföringar.
Kontakta oss